יום שני, 7 באפריל 2014

עוגיות שוקולד צ'יפס טבעוניות ללא גלוטן (לפסח!)


שלום שלום!רגע לפני הפסח, הכנתי עוגיות שוקולד צ'יפס.
בגרסה שלי הם גם ללא גלוטן- השתמשתי בקמח חומוס, ולא מרגישים את ההבדל.
בפסח עצמו אכין אותן עם קמח מצה (כוסמין) ונראה איך יוצא.
בינתיים הן הזדמנות טובה לסיים את הקמח בבית.

רגע לפני, אתם מוזמנים לאתר החדש שלי, דומה מאוד לבלוג הזה, אבל נוח יותר(:
https://www.tofufit.com/



מצרכים לכ40 עוגיות:
2 ורבע כוסות קמח חומוס, כוסמין, מצה, לבן, הכל הולך וטעים באותה מידה
1 כוס סוכר (פחות 2 כפות אם משתמשים במעדן סויה)
2 כפיות א. אפייה
1 כפית מלח
כוס שוקולד צ'יפס (אפשר לערבב חצי שחור חצי לבן, אני אישית פחות אוהבת את הטעם של הלבן)
חצי כוס שמן (עדיף קוקוס, אני השתמשתי בקנולה)
1 מעדן סויה וניל\ כל טעם אחר או 100 גרם מחית תפוחי עץ (אם משתמשים בתפוחי עץ, נשים כוס שלמה של סוכר. אם נשתמש במעדן- פחות שתי כפות סוכר)
כפית תמצית וניל
2-3 כפות מים\מיץ תפוזים\ליקר


נערבב הכל טוב טוב.



נרטיב את הידיים ונגלגל כדורים קטנים.
כדאי לשמור על מרווחים בין כל כדור- הם מתנפחים!
כל כמה גלגולים נרטיב שוב את הידיים. אני פשוט שמה קערה עם מים לידי(:


כשסיימנו את כל העוגיות, נכניס לתנור שחומם ל180 מעלות ל10-15 דקות, תלוי בתנור.
העוגיות מוכנות כשהן כבר לא נוזליות מבפנים, אבל הן רכות מאוד.
הן מתקשות כשהן בחוץ.


פסח שמח!
לעוד בקשות למתכוני פסח\ מתכונים כלליים- מוזמנים לפנות אלי בתגובות.
בקרוב אפרסם מתכון לקניידעלך טבעוניים. הכנו אותם שנה שעברה והם יצאו נהדרים. בשביל המתכון צריך קצת יותר מכלום (וקמח מצה), ככה שלא צריך להתארגן הרבה זמן מראש..
ו...אני יוצאת לבסיס. (:

46 תגובות:

Unknown אמר/ה...

היי שיר. העוגיות נראות מעולה!! תודה על המתכון.
רציתי לשאול אותך עוד כמה שאלות. איך יוצרים איתך קשר? :)

שיר אמר/ה...

יותר ממוזמנת לשלוח לי מייל לshirorsalit@gmail.com ואשלח לך את הנייד שלי כבר שם:-)
שמחה שאהבת!

Unknown אמר/ה...

תודה על המתכון שנראה נפלא! היום אגלה עד כמה :-)

שיר אמר/ה...

בהצלחה!
הן נפלאות!!

Unknown אמר/ה...

משהו לא טוב במתכון.

שיר אמר/ה...

אשמח אם תספרי מה הבעיה
אלה עוגיות שאני מכינה לפחות פעם בחודש וגם חברים כבר הכינו..
תספרי מה קרה ואנסה לתקן
תודה

Latter Danit אמר/ה...

Great Tips …
I was looking for Gluten free tips and came across your blog …
lovely !!!

אנונימי אמר/ה...

שיר יקרה את נהדרת!
סוף סוף מתכון לעוגיות טבעוניות, קלות להכנה, ולא פחות חשוב- מחומרים שיש לכולנו בבית
תודה רבה!
הולכת להכין אותן :)
חנה

שיר אמר/ה...

הסמקתי קצת :-)
בתאבון!

שיר אמר/ה...

Thanks!
Im starting to try gluten free myself..

קשת אמר/ה...

יצא לי קצת יבש ומתפרק.. וקצת חומוסי מדי בטעם, אולי להבא להוסיף יותר מחית תפוחים או מיץ..

רוני אמר/ה...

הכנתי עם קמח חומוס ושוקולד ציפס לבן. יצא ממש טעים! ( הוספתי ביצה לחצי מהתערובת). תודה!

שיר אמר/ה...

בתאבון!!

שיר אמר/ה...

תמיד כדאי לשים לב לבלילה, לפעמים הקמח סופח יותר מדי מים..

שיר אמר/ה...

תמיד כדאי לשים לב לבלילה, לפעמים הקמח סופח יותר מדי מים..

שיר אמר/ה...

בתאבון!!

אמא אמר/ה...

שירקי טעים מאד...הכנתי לגאיה...שתיקח לחבר'ה בחווה.

שיר אמר/ה...

בתאבון אמאלה!
השארת קצת לנו?

Tommy אמר/ה...

העוגיות מעולות! תודה! אנחנו מכינים אותן המון ותמיד מבקשים מאיתנו את המתכון (-:

שיר אמר/ה...

איזה יופי לשמוע!
בתאבון!!!

לאה אמר/ה...

אפשר להשתמש עם קמח השף ללא גלוטן? ואם כן מה צריך להוסיף? עוד סוג קמח? מה הייחסים? תודה מראש

שיר אמר/ה...

הי
אני לא בטוחה באיזה מסוגי הקמח את משתמשת, אבל בעקרון קמחים ללא גלוטן מתחלקים לקמח קל וקמח כבד.
בקמחים הקלים יש קמח קונדיטור (קמח קורנפלור מעובד שעשוי מקמח תירס) קמח טפיוקה, קמח אורז לבן וקמח תפוחי אדמה.בקטגוריית הקמחים הכבדים יש: קמח סויה, קמח חומוס, קמח אורז מלא, קמח קינואה.
היחס צריך להיות 75% קמח קל והיתר כבד.
מקווה שעזרתי(:
ספרי איך יצא

שיר אמר/ה...

או 100% קמח כבד, דבר ששכחת לציין.
הקמח הקל קצת דביק, ולכן צריך “עזרה“ מקמח כבד

אנונימי אמר/ה...

היי שיר
למה צריך את מעדן הסויה / רסק התפוחים?
אפשר לוותר עליהם?
תודה רבה על המתכון ועל התגובות

שיר אמר/ה...

זה מהווה את תחליף הביצים.
קמח צריך משהו שידביק אותו,בטח אם לא מדובר בקמח רגיל אלא בקמח חומוס, שהוא כבד יותר.
גם בננה מעוכה יכולה להוות תחליף, כל דבר שידביק את הבלילה.
בתאבון!

. אמר/ה...

היי שיר,
העוגיות יצאו לי פשוט מעולות בטעם!!! ושמתי רק קמח חומוס.. ומעדן סויה וניל.
אבל הן יצאו ממש דקות ולא נראות יפות כמו שלך..
מה הסיבה לדעתך?
חג שמח!

שיר אמר/ה...

זה תלוי...
אני הכנתי אותן שלשום ולא היה לי קמח חומוס, אז עשיתי חצי מצה חצי אורז, ויצא טעים בצורה מגוחכת לפי השמועות (הכנתי אותן מתנה, והיה כבר מאוחר כשהן יצאו מהתנור, אז לא יצא לי לטעום).
השתמשת במספיק אבקת אפייה?
זה המתכון שהכנתי הכי הרבה פעמים, אני באמת סומכת עליו.
בדקת את התוקף של הקמח?
ובכל מקרה...העיקר הטעם(;
שמחה מאוד שניסית♡

. אמר/ה...

בכל מקרה, אמשיך לנסות עד שיצאו לי יפות וטעימות :)
אולי צריך היה לשים אותן במקרר לפני האפיה?

שיר אמר/ה...

Practice makes perfect😁
אני מכינה אותן בדיוק לפי איך שכתבתי, והן תמיד הצליחו.
מה שכן, אולי הקמח שלך טיפה פחות "צפוף"ואת צריכה להשתמש בפחות נוזלים.
השילוב קמח אורז (קמח דק) וקמח מצה (קמח כבד מאוד) עבד כמו החומוס שיש לי, אבל אולי החומוס שלך עדין יותר.
הכל עניין של תחושה.
תוסיפי נוזלים ותפסיקי רגע לפני שזה נוזלי מדי.
בהצלחה!!

אנונימי אמר/ה...

יאמי יאמי יאמי!!! ממש הופתעתי שקמח חומוס יכול להתאים לעוגיות בגלל החמיצות שלו, אבל יצא מעולה ובמרקם כייפי
הלוואי ותפרסמי עוד מתכונים קלים ופשוטים ללא גלוטן =)

שיר אמר/ה...

איזה כייף לשמוע!!
הייתי בהפסקה קלה מהבלוג, כי פתחתי עמוד אינסטגרם לאוכל.
אמשיך את הבלוג בקרוב, בינתיים מוזמנת לבקר באינסטגרם שלי tastymode אני מפרסמת שם הרבה מתכונים ללא גלוטן

סטודנטית אמר/ה...

לא יצא טוב,משהו בהכנה לא טוב
הוספתי גם ביצה כי חסר הדביקות

שיר אמר/ה...

מצטערת לשמוע.
אני מכינה את העוגיות האלה כל שבוע שבועיים, תמיד יוצא טוב.
אם חסרה דביקות ניתן להוסיף מים או רסק תפוחים.
ביצה אני לא אוסיף, כיוון שזה לא טבעוני..
אם תקראי את התגובות תראי שהן יוצאטות טוב לעוד אנשים.
בהצלחה!

Unknown אמר/ה...

פשוט שלמות.
היה כזה טעים! גירדנו את התבנית.

מה שכן, יצא לי די דביק, אח"כ הוספתי קצת קקאו והתחרבש לי מעט, לא בצורה נוראית כי באמת לא יאומן איך שזה דומה למקור,
אבל רציתי לדעת- אם דביק (ראיתי כבר בבצק שיותר דביק מהתמונות שלך) מה להוסיף?

שיר אמר/ה...

איזה כייף לשמוע!!
אם דביק, תלוי כמה דביק.
אם ממש דביק, להוסיף קצת קמח.
אם הדביקות רק טיפה מקשה על הגלגול לכדורים, אני ממליצה להרטיב את הידיים לפני הגלגול, זה מקל מאוד על עשיית הכדורים.
בהצלחה!!❤

sivana אמר/ה...

יצאו עוגיות מושלמות וממש טעימות , עם בננה מעוכה במקום המעדן , ורבע קמח דוחן , שלושת רבעי קמח חומוס , תודה רבה על מתכון מעולה

tal אמר/ה...

הכנתי את העוגיות והן יצאו פשוט מדהימות!!!!!
ממש תודה רבה לך על המתכון ��

Unknown אמר/ה...

היי שיר,
במה את ממליצה להחליף את הסוכר?

שיר אמר/ה...

הי.
סוכר קוקוס יתאים, אם יש לך גישה למוצר כזה (לא בכל מקום יש)
אם את מנסה עם סילאן או מייפל, כדאי לא לשים נוזלים אחרים שכתובים במתכון, לערבב הכל ואז להוסיף נוזלים בהדרגה.
(כי זה ממתיק נוזלי שיעשה הכל דביק יותר)
אפשר גם להשתמש בפחות סוכר, אני הורדתי את הכמויות לאחרונה ועדיין טעים.
בהצלחה!

Unknown אמר/ה...

יש בניצת הדובדבן. תודה! :)

Unknown אמר/ה...

מה אפשר לשים במקום מעדן סויה ובמקום רסק תפוחים? אין לי כרגע את שניהם בבית

שיר אמר/ה...

הי.
מחית בננות תעבוד גם

שיר אמר/ה...

הי.
מחית בננות תעבוד גם

Unknown אמר/ה...

עשיתי כמה שינויים...השתמשתי בקמח חומוס..במחית תפוחים לא ממותקת 113 גרם במקום רק 100 גרם...3 כפות סוכר קוקוס אורגני במקום כוס סוכר... רבע כוס שמן קוקוס אורגני בכבישה קרה ורבע כוס שמן קנולה לא מזוכך בכבישה קרה במקום רק שמן קנולה.. ולנוזלים שמתי יין פורטו שזה יין מתוק עם ברנדי...הבן 17 שלי אמר שזה סופני ושהוא מחזיק את עצמו לא לאכול את הכל..

אנונימי אמר/ה...

חבל שאת מטעה אנשים כוסמין וקמח מצה מכילים גלוטן

Unknown אמר/ה...

שילבתי קמח טף וקמח בוטנים, העוגיות יצאו מצוינות, המרקם פשוט מעולה !!