יום שבת, 22 בנובמבר 2014

עוגת גבינה-לוטוס טבעונית

שלום שלום!
אחרי נדנודים בלתי פוסקים מכל הסביבה באשר היא, סופסוף העלתי את המתכון של עוגת הגבינה-לוטוס שלי.
זוהי עוגת שחיתות שאני מגבילה את ההכנה שלה לכמה פעמים בשנה, כדי לשמור על ציפייה(:

מיותר לציין שהיא סופר מתאימה לשבועות...

רגע לפני, אתם מוזמנים לאתר החדש שלי, דומה מאוד לבלוג הזה, אבל נוח יותר(:
https://www.tofufit.com/





היא לא מצריכה הרבה עבודה, אבל זמן ההכנה בסך הכל הוא ארוך, כי צריך להקפיא אותה לפני ששמים את הציפוי.


-כל תבנית מתאימה לעוגה, אבל הכי יפה להשתמש בתבנית עגולה קפיצית.-

לתחתית:
 100 גרם ביסקויטים רגילים
חצי חבילה של עוגיות לוטוס (הן באות בחבילות מוארכות כאלה. החלק הכי קשה זה לפתוח עטיפה שלהן אחת אחת)
2 כפות חלב כלשהו (השתמשתי באורז כי זה מה שהיה, אבל זה לא באמת משנה איזה סוג)

למלית:
חבילת פודינג וניל
פחית קרם קוקוס (בערך 400 מ"ל. לשמור בצד 3 כפות לציפוי!. אם רוצים אפשר להמיר בשמנת צמחית באותה הכמות)
1 וחצי גבינת טופוטי (אפשר גם רק חבילה אחת, אבל זה פחות עשיר)
4 כפות אבקת סוכר (או 4 כפות סוכר מומס בשתי כפות מים)

לציפוי:
3 כפות גדושות קרם לוטוס
3 כפות קרם קוקוס (או שמנת צמחית)



הכנה:
נמעך את כל חומרי התחתית יחד עד לקבלת פירורים.
נוסיף את החלב ונערבב.


-אני שמה בקצה העוגה נייר פרגמנט, כדי שאחכ היא תצא יפה בקצה. לא חובה.-
נשטח את התחתית.


נערבב במיקסר את כל חומרי המלית יחד עד שאין שום גושים והמלית סמיכה.


נשטח את המלית על התחתית.


נכניס לפריזר ל4-6 שעות, עד שהמלית קרה ומוצקה.


נמיס בסיר קטן את חומרי הציפוי יחד, רק עד שהם מעורבבים היטב.
אין צורך להביא לרתיחה. רק דקה שתיים (לבעלי מיקרו, זה הזמן להשתמש בו)


נוציא את העוגה מהפריזר ונצפה אותה.
חשוב לעשות את זה מהר כדי שהחום של הציפוי לא ימיס אותה.
נחזיר מייד לפריזר.


נוציא אותה אחרי עוד שעה-שעתיים של קירור.
(לא לשכוח להוריד את נייר הפרגמנט, אם שמתם!:)





אין ספק שזוהי עוגה מלכותית.
בתאבון!

23 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

האם עירבת את המלית במיקסר?

שיר אמר/ה...

עירבבתי את המלית):
בהצלחה!!

שיר אמר/ה...

:-)**

טולי אמר/ה...

נראה טעים מאוד!!! צריך להקציף את המלית או רק לערבב? לא ברור לי...
תודה!

שיר אמר/ה...

צודקת! להקציף..
אתקן:-)
תודה!

שיר אמר/ה...

צודקת! להקציף..
אתקן:-)
תודה!

אנונימי אמר/ה...

מה אפשר לשים במקום הגבינה? היא ממש יקרה...
תודה :)

Shirsalit אמר/ה...

מצטערת שאני עונה רק עכשיו, אני בחו"ל..
צודקת.. אצלנו זו עוגה לאירועים מיוחדים.
אני חושבת שאפשר לנסות עם קרם קוקוס שמן יחסית, או, קצת יותר מאתגר אבל בטוח יעבוד, לנסות להחליף את הגבינה בכל שמנת צמחית רגילה ולשים 3-4 כפות אגר אגר . אם את צריכה הדרכה איך משתמשים בו רק תגידי☺
בהצלחה!

Unknown אמר/ה...

היי, באיזו גבינה להשתמש בגבינה לבנה או בשמנת? (: תודה

שיר אמר/ה...

את האמת שכל פעם משתמשת במה שיש..
הגבינה שמנה בהרבה (28%) והשמנת "רק" 17%, ככה שאם זה אירוע מיוחד אני אשתמש בגבינה, ואם זה סתם משהו קליל אני אשתמש בשמנת.
לסיכום- גבינה עדיף ליציבות ולטעם, שמנת איכשהו שומר על קצת בריאות😄

Unknown אמר/ה...

הי, באיזה טופוטי השתמשת ? קיימים 2 סוגים.. אשמח להבהרתך. תודה,

שיר אמר/ה...

בוקר טוב!
ראי את המענה שלי לאור חיים, כל פעם משתמשת במה שיש.
אם זה אירוע מיוחד, השתמשי בטעם גבינה, ואם לא, אז בטעם שמנת.
בהצלחה!!

kitty walker אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
emily אמר/ה...

הי צריך לשמור במקרר את הקרם קוקוס כדי להצליח להקציף אותה לקצפת ?

emily אמר/ה...

הי צריך לשמור במקרר את הקרם קוקוס כדי להצליח להקציף אותה לקצפת ?

רינה אמר/ה...

מה אפשר במקום קרם לוטוס?

שיר אמר/ה...

אני שמה לפעמים מחית פירות או שוקולד. זה הכל עניין של מה את אוהבת. הכל מתאים

שיר אמר/ה...

אני שמה לפעמים מחית פירות או שוקולד. זה הכל עניין של מה את אוהבת. הכל מתאים

רינה אמר/ה...

נראה מעולה.. צריך לתת לעוגה להיות בטמפרטורה החדר לפני הגשה?

שיר אמר/ה...

היא תימס אם היא תשאר יותר מדי זמן בחוץ, רצוי להשאיר אותה בחוץ עשר דקות לפני ההגשה

שיר אמר/ה...

היא תימס אם היא תשאר יותר מדי זמן בחוץ, רצוי להשאיר אותה בחוץ עשר דקות לפני ההגשה

רינה אמר/ה...

הכנתי לחג... איש לא האמין שהיא לא חלבית.. לקקו את האצבעות.. תודה רבה.. אכין לחגים אחרים... חבל שהמצרכים יקרים

שיר אמר/ה...

איזה כייף לשמוע!
אני מכינה את העוגה רק ליום ההולדת של החבר, בגלל שיקר ובגלל שמשמין(:
חג שמח!!